vliegwiel RL

Home Forums Marktplaats vliegwiel RL

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #1778
    Jean Paul Piron
    Deelnemer

    gezocht een rechter vliegwiel in goede staat voor een 1935 RL (gear/pinionshaft zijde) voor Kenneth Demol. Kunnen eventueel ruilen met vliegwielen 1941+

    #1783
    Simon Samwel
    Sleutelbeheerder

    Hi JP,

    Er bestaan ook bigends die een oliegaatje hebben voor zowel RL als WL vliegwielen. JW boon heeft deze NOS dacht ik,

    Ik weet alleen niet meer zeker of het gat voor de olie door de zij-as ook op een andere plek zat, maar als die hetzelfde is, dan kan je in theorie een WL vliegwiel gebruiken.

     

    #1786
    Jean Paul Piron
    Deelnemer

    Hey Simon, akkoord voor de big end en 2 boringen, die heb ik NOS maar het is de pinion shaft (heb ik ook nieuw, JIMS) die niet op dezelfde plaats is geboord als bij een WL, en dus niet olie doorvoert. Een pinion shaft (gearshaft) van WL kan niet wegens andere constructie… Vindt ik geen vliegwiel van rechts van RL dan moet ik een vliegwiel van WL herboren (is wel een precisie werkje). daarom dus deze oproep…

    #1788
    Simon Samwel
    Sleutelbeheerder

    Jan mulkens had dit probleem ook,  is uiteindelijk ook opgelost dacht ik maar weet niet meer hoe.

    Je kan hem eens een berichtje sturen!  ( via clubzaken, berichtenbox kan je leden een persoonlijk bericht sturen)

    #1798
    Jan Mulkens
    Deelnemer

    Hee Simon en JP,

    Ik heb uiteindelijk een WL vliegwiel omgebouwd, de boring van het gat was wel een precies werkje.

     

    #1809
    Jean Paul Piron
    Deelnemer

    Bedankt Jan, dit is inderdaad wat we gaan doen en ik snap helemaal dat deze boring een delicaat werkje is. Toch bedankt voor je reactie

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.