Spannings regelaar controleren.

Home Forums Technische Dienst Spannings regelaar controleren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Ff dit, de spanningsregelaar doormeten, hoe doen we dat? Iemand suggesties? Dynamo is goed, accu is vol en goed, accupolen zijn schoon-roestvrij en opnieuw ingevet, zekeringen (2) zijn goed. Probleem was, tijdens proefrit accu leeg met verlichting aan.

Louie,

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Is de dynamo op de Lib een originele 32E of een gemodificeerde 2 borstel type. Bij een 32E heb je twee draden zitten bovenop de dynamo. Rechts voor het laden van de accu (+/- 4 amp) de linkse als je met dim of groot licht rijdt. Direct via schakelaar naar verlichting (+/- 6 amp) is deze wikkeling stuk of een gebroken draad dan trek je de accu leeg. Als je de motor start e dim licht aan , moet je op beide draden ongeveer 6,5 a 7 Volt hebben tov aarde/chassis

Heb je een originele “regelaar” dan kan het relais van binnen een slecht contact of aarde hebben. Heb je een elektronische regelaar zoals verkocht door Simon kan die intern stuk zijn. Beide regelaars kunnen we testen op sleutel ochtend.

gr Jacques

Dan maak ik voor nu al een afspraak om op de sleutel ochtend richting jullie te komen met hum. Mits het mogelijk is. Want van elektriciteit heb ik weinig verstand van.

Simon Samwel
    Sleutelbeheerder

Dit is denk ik wel iets wat we kunnen bekijken op de sleutelochtend ja 🙂

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.