0
Your cart
Your cart is empty.
Please go to Shop Now
Product Prijs Aantal Subtotaal

S.G.F. Treffen 2025

Home Forums Algemeen S.G.F. Treffen 2025

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Piet Borsboom
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Wat een geweldig leuk treffen hebben we weer gehad!

Het begon voor een aantal al op donderdag.  Tenten opzetten bij windkracht 8. Uitzoeken welke delen bij welke tent horen. Een klein beetje chaotisch, maar onder strakke leiding van Evert en zijn stagiaires Maarten en Joep en vele helpende handjes stonden ze later toch strak. Een strak plan was dan ook al vooraf gemaakt. Geen discussie mogelijk!  Ook Edgar en Jacques druk in de weer met horeca spullen en elektra.  Na een middagje noeste arbeid moet alleen de douchewagen nog komen. Die was zoals gebruikelijk te laat. Dan eerst maar frites en frikandellen genuttigd. Uiteindelijk ook de douchewagen gearriveerd en opgesteld en aangesloten. We waren er klaar voor.

Op vrijdag rondom de middag gearriveerd. Er waren al enkele gasten en er druppelden  van lieverlee deze middag steeds bezoekers binnen. De echte druppels bleven gelukkig nog achterwege. Tegen de avond arriveerden ook de gasten die speciaal voor het diner kwamen. Uiteindelijk een 70 tal die geduldig wachten totdat het eten werd opgediend. Het eten was door medewerkers onder leiding van  Chefkok Aad en sous-chef Wouter deze middag al voorbereid. Maar het snel opdienen was nog een stressvolle exercitie. Maar met wat helpende handjes zijn er dan toch 70 maaltjes op tafel gezet. En dat was nog maar het voorgerecht. Ook het hoofdgerecht zorgde voor stressvolle momenten: bordjes, bordjes, bordjes, bonen, bonen,  het leek wel of we bij Jamie Olivier in de keuken stonden. Maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen en onder muzikale omlijsting van “Grammylou” werd er genoten en lekker ontspannen gebabbeld.  Later op de avond werden nog vele pintjes gedronken bij het oplaaiende kampvuur. Evert had nog een extra lading hout meegenomen. Voorlopig daar geen bouwvergunning vanwege de stikstof en CO2 uitstoot. Maar ook geen last van muggen.

Die nacht begon het te regenen. Bij vlagen stevige buien. Ook morgens. Maar er moet nog wel worden gereden. Een klein clubje moest naar de uitvaart van Hans van Doorn in Tilburg en Esbeek. Maar goede regenpakken en voorzichtig rijden. Het was een mooie uitvaart. De kist met Hans op een rouw Harley-zijspan, geëscorteerd door een 15 tal motoren.  Later in Esbeek toespraken , vaak emotioneel, maar ook anekdotisch omdat Hans toch een bijzondere persoonlijkheid was.  Daarna zijn we teruggereden, eerst door stromende regen, maar allengs werd het droger. Bij aankomst was de toertocht al vertrokken met een 15 tal deelnemers die ook de weergoden hadden getrotseerd. Even later druppelden ze binnen. Het was een mooie tocht geweest, met verassingen. Volgens enkelen had Evert een per ongeluk een oude route van zijn 4×4 landrover club op zijn navigatie gezet. Maar iedereen had het overleefd en geen enkele wanklank daar over opgevangen.

Tijd voor de BBQ. De opstelling als lopend buffet is ideaal. Kiezen welk vlees of vis dat je wilt, wat groenvoer en salade, een paar muntjes bij Edgar inleveren. Dat gaat  vlot. Dan nog even kibbelen over een plekje op het BBQ rooster. Daar lagen de koteletten lepeltje lepeltje. Ondertussen was de band gearriveerd en aan het opstellen. Dan maar snel met de tombola aan de slag. De lootjes waren ondertussen al aan de man gebracht.  Onder leiding van spreekstalmeester Kenneth en zijn assistente Steffie werden de prijzen eerlijk verdeeld. Hoewel daar de meningen over verdeeld zijn.. Opvallend dat de Belgen er altijd met prijzen vandoor gaan. Maar ik mocht niet klagen, hoewel, dat was ik net aan het doen,  dat ik nooit prijs heb, Viel ik deze keer wel in de prijzen. Een mooie klok, en de hoofdprijs: een roestvrijstalen, uitgesneden H-D.  Als dat geen vooropgezet plan is geweest? Volgens mij willen ze dat ik nog een tijdje voorzitter blijf…

De band “Gruss” begon te spelen en dat was de sterren van de hemel. Leuke herkenbare nummers op een aanvaardbaar niveau. De beentjes van de vloer. Zelfs Aad was vergeten dat hij enkele jaren geleden een flinke val maakte met gevolgen. gelukkig ging dat deze keer goed. iedereen was enthousiast over deze gasten. Een prima optreden!

Daarna nog wat bij het kampvuur en binnen in de bar gehangenen. Lekkere biertjes genuttigd. Een paar prima bar mannen hebben we daar. Jean Paul ( Pol) en Glenn M. hadden het druk.

Nachts weer veel regen maar prima geslapen. De volgende dag na het ontbijt stillaan gaan opruimen. dat ging redelijk vlot. het is even puzzelen welk zeil bij welke tent hoort, maar daar kwamen we ook aan uit. De laatste lootjes wegen het zwaarst maar uiteindelijk namen we afscheid en reden we weg met een tevreden gevoel. Het was inmiddels lekker droog en ik maakte er nog een mooie rit van. Thuis tevreden terugkijkend en vertellend. Werd ik opgebeld door de RR dat er een sleutel ontbrak. Die had Simon nog in zijn zak zitten. Die ben ik nog gaan halen en terug gereden naar Oosterhout, Foutje! Maar het werd wel gewaardeerd dat ik die nog kwam brengen. Heb nog een pintje gedronken en daar nog wat gebabbeld.  Heb de RR voorzitter nog bedankt dat we daar zo een leuk treffen kunnen houden. Ik denk dat het nu wel duidelijk is hoe wij er in staan, en welke duidelijke afspraken we samen maken zonder dat er achteraf gezeur over komt.

Ik ben uiterst tevreden. De opkomst was door het slechte weer wat minder, maar waarschijnlijk toch voldoende. om er financieel uit te komen. Maar het zou toch fijn zijn als er wat meer mensen komen. En dan vooral ook eigen leden. Uiteindelijk is bij je aanmelding toch gevraagd om bij activiteiten mee te doen.  En misschien moeten we nog meer aan promotie doen.

Enfin, deze zit er weer op.  Komende weken nog een paar bezoeken bij bevriende clubs en dan op vakantie. Ook dan staat er een lange motor rit op het programma. Ik kijk er naar uit.

Iedereen bedankt voor de inzet en aanwezigheid.  Ik hoop dat jullie ook genoten hebben en er de volgende keer weer zijn.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.